Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Ännu en helg till ända

Av Sofia - 29 september 2013 20:27

Ännu en helg till ända och man undrar varför helgen är så kort? Fast och andra sidan det ska bli skönt med en ny vecka, komma till skolan igen och träffa vänliga och trevliga kurskamrater. Fast imorgon är jag och kidzen lediga så jag får stå ut en dag till. Idag har jag inte gjort mycket; jag har bara vikt tvätt, skurat badrummet nere (ej klar) blev så äcklad så jag blev tvungen att gå ut och andas. Hugaligen, på't sen igen. Jag har även bäddat rent i ungarnas sängar och skrivit ett blogginlägg med reflektioner kring seminariet i onsdags. En hyffsad bra dag. Ute med Dessie har jag varit också men vi blev dyngsura efter en störtskur. Till lunch blev det lyx igen så nu i veckan får jag skärpa till mig. Det är ju trevligt att man kan gotta sig på helgerna iallafall. Ja de är så jag har tänkt gå ner i vikt, hoppas jag. Ännu ett Hugaligen för hur man ser ut. Vi har haft Kenzo och Zelda här idag samt att tjejerna har haft kompisar här och ikväll har Fredrik haft kompisar här så de har varit fullt ös hela dagen, rätt skönt att det är kväll. Det blir ju måndag fortare. Tjejerna ligger och Fredrik ska snart isäng också. Så fort han har lagt sig ska vi lägga oss också. Dan är ju inte ledig imorgon. Vi ska se film så jag hoppas att man håller sig vaken. Se vad man hittar på imorgon. Jag tror att jag ska baka med tjejerna, handla och så måste jag plugga. Det är ju som sagt måndag imorgon och det är väl på helgerna man ska försöka hitta tillbaka krafterna för i veckan är det 40 timmars jobb som gäller även fast man pluggar. Den diskussionen kan vi ta en annan dag. Sköt om er och Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Presentation


Hej där!! Roligt att se dig, du har just snurrat in till oss i våran snurriga men otroligt intressanta vardag! Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kadimas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards