Alla inlägg den 12 september 2013

Av Sofia - 12 september 2013 18:28


Idag kom Theas skolfoto på webben!!

Man får välja vilket av följande man vill kosta påatt framkalla.  Coolt =)

Nu vill jag se Fanny och Fredriks bilder också!


     




Av Sofia - 12 september 2013 18:16

Kopplat av sedan jag kom hem (förutom lagat middag och badat ungar) men jag hann med att ut och fota lite =) De är avkoppling och avkopplande för mig,


   

Av Sofia - 12 september 2013 13:43

Med blandade känslor och tankar efter seminariet. En del tankar väldigt positiva andra känns bara jobbiga. Kanske blev jag uppskrämd efter den korta informationen om tentan. En sån kommer ju snart också. Har jag valt rätt utbildning, skulle rollen, titeln passa mig som hälsopedagog? Vad innebär det att vara hälsopedagog. Jag tror att detta kommer bli tre väldigt intressanta, spännande och "jobbiga" år. Har själv inte riktigt fattat att jag läser på högskola. Men det blir nog bra, detta blir toppen för nog är det allt en bra och inspirerande utbildning. Bara dessa två veckor som jag har gått i skolan har fått mig att öppna ögonen och gå djupare in vad hälsa egentligen är. Jämnför man jag för tre veckor sedan och nu så har jag vad jag känner nu utvecklats mera - en helt ny värld har öppnats. Att plugga på högskolan är faktiskt inte så skrämmande som de verkar utan en absolut tillfälligt erbjudande att komma vidare själv i livet. Jag vill hjälpa andra, även om jag inte blir sjuksköterska så kommer jag även jobba med människor för människor som hälsopedagog. Nu går tåget och jag längtar hem. Jag ska reflektera mera kring detta och göra den sista reflektionen över vad jag lärt mig. Sen får jag veta om jag klarat denna deluppgift. Underbart. Jag är inspirerad även om livet kan vara tufft ibland. Må så gott och ta hand om er!

Av Sofia - 12 september 2013 06:27

Inatt har vi faktiskt fått sova någelunda. Katternas lek, mat och lådaklocka plingade ju såklart till vid fyra även idag men jag tror att vi lyckades somna om igen iallafall jag, för när Dans klocka ringde sov jag. Inatt har jag drömt om de begrepp vi ska diskutera och fokusera omkring idag. Salutogenes, patogenes, humanistiskt och biomedicinskt har liksom cirkulerat även i mina drömmar. Jag hoppas att jag kan tänka på det idag också på seminariet. Annars känner jag mig helt slut. Börjar bli förkyld igen såklart och det har jag inte tid med, så det ignorerar vi. Missarna är utfodrade, kattlådan rengjord dags att väcka kidzen och ta tag i nästa bestyr. Önskar alla en riktigt fin och bra dag! :) Jag hör väl av mig senare ikväll!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!! Roligt att se dig, du har just snurrat in till oss i våran snurriga men otroligt intressanta vardag! Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kadimas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards