Alla inlägg den 18 september 2013

Av Sofia - 18 september 2013 20:10

Känslan imorse var att jag ville ligga kvar i sängen och jag mådde rätt risigt. Nu känns det faktiskt lite bättre förutom alla nysningar och huvudvärk nu på kvällen. Dagen har annars varit bra, jag har suttit med Johanna och pluggat fram tills dess att jag hämtade ungarna, handlade och gick hem och badade Thea och Fanny. Jag har gjort läxan med Fanny idag igen och idag lyssnade hon bättre och polletten börjar sakta men säkert att ramla ner. Idag var hon riktigt duktig och från ingenstans lyckades hon med hjälp av mig ljuda ihop lite andra ord + dom som hon ska kunna läsa. Och nu sitter jag här, jag har inte pluggat mer ikväll och jag tänker faktiskt ta en kväll utan datorn. Jag satt med den HELA dagen igår och imorgon är det dags igen. Jag ska kolla skolverkets riktlinjer och lika behandlingsplan om vad som gäller angående mobbning bland annat. Nu ska jag krypa ner under filten och låta panodilen göra sitt. Kram på er

Av Sofia - 18 september 2013 10:13

Ganska glad att jag har dessa "lediga" dagar. Idag är jag inte bara hemma och är sjuk utan också "ledig". Fast ordet ledig kan diskuteras. Jag fortsätter plugga idag, fick uppgifter av mina studiegruppskamrater igår och eftersom det är ett grupparbete så måste ju även jag hjälpa till. Så högen med att göra bara växer men de är roligt. Nu sitter jag med Johanna på komvux och pluggar, hemma är det ingen idé så jag passar på medans tjejerna är i skolan. Fredrik cyklar ju hem själv men tjejerna ska hämtas. Jag ska plugga fram till klockan 13 sen hem och bada tjejerna. Ett måste idag eller imorgon blir några timmar på biblioteket här i Tierp men de öppnar kl 10. Det är en seg dag, jag fick gå till skolan idag då Dans cykel hade punka så de blir att gå hem också kommer säkert bli smicksur då de ska regna idag. Tjejerna slapp gå till vegavallen idag och ha friluftsdag. Ett klokt beslut tycker jag. Nä nu ska jag fortsätta se Johanna räkna detta grekiska mumbojumbo, jag är glad att slippa Matte C. Ni ser ju hur det ser ut. Jag håller mig till vetenskap inom public health! Nu skriker magen LUNCH! Kram

Av Sofia - 18 september 2013 06:31

Hej! Jag vill inte alls kliva upp idag, jag vill SOVA. Så här blir man ju aldrig frisk. Suck. Men kidzen måste upp, Dan har smitit till jobbet och onsdagen är här. Tröstar mig med att det snart är helg igen, vad jag längtar. Idag har tjejerna friluftsdag på Vegavallen vilket känns ju väldigt skeptiskt då det nog kommer regna en hel del idag men vi får se hur det blir. De skulle vara kvar på skolan om de regna för mycket. Står väl inte på så är dom tokförkylda. Jag måste kliva upp ur sängen nu och duscha innan kidzen ska ha frukost så de är väl lika bra att köra igång. Jag har egentligen ingen lust och ork. Idag blir det mer plugga av, de är ju i och för sig kul. Intressant. Jag måste till biblioteket och kolla lite. Nåväl tiden går. Ha en bra dag! Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!! Roligt att se dig, du har just snurrat in till oss i våran snurriga men otroligt intressanta vardag! Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kadimas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards