Alla inlägg den 9 september 2013

Av Sofia - 9 september 2013 19:27

Äntligen hemma hos Dan, ungarna och missarna. Jag har hunnit vara hemma i drygt en timme. Inget slår att komma hem då man är trött och fullproppad med "information" efter en föreläsning och dessutom en riktig effektiv pluggdag. De var kämpigt ett tag på eftermiddagen att hålla sig vaken efter att ha varit vaken sen fem imorse men det gick och nu känner jag att huvudvärken smyger sig på.


De var så skönt att kasta av sig väskan och ta av sig skorna. Jag har ju faktiskt varit igång sedan klockan tio idag och pluggat samt träffat studiegruppen och pluggat ännu mera. Jag bestämde mig för att utnyttja tiden, helt enkelt. Men nu ack så skönt att vara hemma. Dessie verkade så glad över att se mig då hon kom och sprang omkring fötterna på mig och kurrande så där nöjt som bara hon kan då man tar upp henne och gosar lite, även Zelda och Kenzo kom och kurrade. Kenzo började leka med mina skosnören. Jag blev väl mött då jag kom hem även Dan och tjejerna var glada, man kanske skulle vara borta oftare? =) Nåväl, det har varit en mycket givande och bra dag idag. Fredrik har precis kommit hem så man hann ju träffa honom i typ två minuter innan han försvann upp på rummet och tjejerna i trettio minuter innan de gick och la sig. Tur att Dan håller sig vaken ett tag. Vi ska snart kolla på Morgan & Ola-Conny sen blir det 3-årsdagsmys. Missarna ligger intill mig och filurar.


Idag har jag lämnat in min mobil på lagning, jag kan ju bara hoppas att den kommer tillbaka snart, att den är hel, tar laddning och att de inte blir allt för dyrt. Känns dock konstigt att vara utan min s3a. Imorgon får Dan sin nya telefon så då kan jag låna hans med trasig skärm annars måste jag ragga telefon för ca två veckor. Låter ju väldigt roligt, eller hur? Så om jag inte svarar så är det inte för att vara oartig utan då vet ni varför. Nu måste jag ta hand om mina fötter och luta mig tillbaka i soffan, imorgon är en ny dag. Ha de gött och trevlig kväll på er. =)

Av Sofia - 9 september 2013 11:07

Grattis till oss på årsdagen! ? Dagen firas med att vara ifrån varandra typ hela dagen och jag pluggandes på Högskolan. Love you ?

Av Sofia - 9 september 2013 08:28

Och detta kommer bli en lång dag. Jag har varit vaken sen klockan fem då jag väcktes av att katterna lekte flodhästar på övervåningen och i trappen. Mycket roligt. De har sovit i natt men klockan fem var de morgon, tyckte dom. Sen har vi allt tjafs på morgonen då barnen är trötta och jag själv lite grinig men nu är barnen på skolan och de avklarat. Dan drog iväg till jobbet han. Nu sitter jag och väntar på tåget till Gävle och är inte hemma förrens typ tjugo över sex ikväll så detta blir en lång dag. Dan får hämta barnen, handla, cykla hem, fixa middag och roa katterna. Jag har inte seminarium förrens klockan två idag men ska träffa studiegruppen och plugga lite innan och det gör jag bäst på skolan istället för att cykla hem och tillbaka till tåget igen. Jag hoppas att alla får en bra dag idag! Denna dag är även lite speciell för idag firar jag och Dan 3 år tillsammans. Tänk vad tiden går. Kram på er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!! Roligt att se dig, du har just snurrat in till oss i våran snurriga men otroligt intressanta vardag! Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kadimas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards