Alla inlägg den 25 september 2013

Av Sofia - 25 september 2013 21:04

Så skönt att vara hemma! Har varit hemma i typ en timme fast de känns som längre. Jag blev så kall av att cykla hem så jag har precis tinat upp. Burr. Hostig vart jag också. Kan de gå så fort? Fast och andra sidan så sätter ju kylan sig på lungorna? Hugaligen. Bara spraya och svälja lite slemmig cocilana. Det blir nog inte något plugga idag då jag är jättetrött, vi går nog och lägger oss samtidigt som Fredrik idag. Jag längtar, ögonen går i kors. Glo på lite hockey och sen är det godnatt! Godnatt med er!

Av Sofia - 25 september 2013 18:21

Sitter här och väntar på tåget hem nu, de blev inte allt för sent idag iallafall men tillräckligt länge för att längta hem efter Dan, ungarna och Dessie. De har varit en klockren dag med ett givande seminarium. Jag fick till och med en kommentar av självaste kursansvarig. :) *glad* hon påpeka ett eget exempel jag sa som hon tyckte var bra. De gjorde mig peppad och glad. En mycket givande dag helt enkelt. Nu ska det bli skönt att komma hem och ikväll ska jag nog bara vara och troligtvis läsa något innan jag somnar. Jag borde väl egentligen tentaplugga hela natten men jag ska faktiskt sova. Jag hoppas hinna pussa Thea och Fanny godnatt men de är nog ingen risk att dom har somnat innan jag kommer hem. Snart kommer tåget, hoppas jag. Sitter ute och fryser kunde ju lika väl sitta inne på centralen men där var det fullt ös på en massa gnagare (AIKare) som höll låda. Brynäs möter Aik snart. Trodde aldrig att jag skulle säga det men hejja AIK! Man kanske skulle se på hockey då man kom hem? Nu får jag nog sluta och stoppa ner handen/fingrarna i vanten för att jag börjar känna mig mer eller mindre nerfryst! Glad att jag rotade fram vantar imorse för de är nödvändigt. Tack för en bra dag.

Av Sofia - 25 september 2013 09:13

Sådär ja då var jag påväg till skolan igen, sitter faktiskt på tåget och pluggar lite smått. Idag var en toppen morgon, barnen var glada, utvilade och på bra humör hela morgonen flöt på. Strax innan vi skulle gå kollade jag på termometern och fick ändra om tankarna lite. Det var bara att rota fram vinterkläderna i förrådet. Ungarna har klagat i några dagar nu på att de är kallt om fingrarna så idag var det bara att rota fram fingervantar, mössa och så tjejernas sjalar. Jag hittade även varmare skor åt tjejerna och det var nog bra för jag fryser i mina tygskor trots att jag har tjocka strumpor. Det var nöjda barn som cyklade till skolan och vi hann i tid också. Dock missade jag tåget 7:46 men börjar ju egentligen inte förens 13:15 idag så det var nog skönt att slippa stressa iallafall en dag denna vecka. Nu sitter jag på tåget upp till Gävle som sagt. Jag ska träffa studiegruppen då jag kommer fram och sen blir det plugg, seminarium och grupparbete för kung och fosterland! Skönt att solen skiner idag, de gör en också pigg och glad. Hej Gästrikland!

Av Sofia - 25 september 2013 06:36

Godmorgon! Då var det morgon igen då och ja vill inte kliva upp ur sängen. För det första är jag trött så de gör ont i ögonen, för det andra är det kallt. Jag hoppas att tierpsbyggen sätter på värmen på elementen snart. *BURR* för det tredje är Dessie hos mig och spiner förfullt, hon vill gosa. Dock går klockan, Dan har stuckit till jobbet och kidzen ska till skolan. Jag måste upp och fånga dagen. Idag har jag en riktigt lång dag i skolan. Jag tänkte åka in med 8:46 tåget, träffar förhoppningsvis min grupp på skolan och då ska vi lägga upp en PowerPoint över vårt grupparbete angående anti mobbning. Klockan 13:15 idag har vi seminarium till klockan 16, sen ska vi träffas i gruppen igen så idag vet jag faktiskt inte när jag kommer hem. Nä sätta fart var det ja, här blir det inget gjort, måste dessutom kliva upp för jag hör att Dessie som stack för ett tag sedan har hittat en penna och leker med den. Ha en bra dag alla och sköt om er alla. Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!! Roligt att se dig, du har just snurrat in till oss i våran snurriga men otroligt intressanta vardag! Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kadimas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards