Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Vi sågs igen mina kära vänner

Av Sofia - 9 november 2013 19:22

Arne och Hilda. (Snabelarne = dammsugaren & Kvasthilda = skurmoppen) Fast Dan tog Arne och jag Hilda så en riktig dejt blev det ju inte. Inte ens i tvättstugan fick jag vara ifred med mina vänner (tvättmaskinerna) fast och andra sidan. Dumt att gnälla då Dan hjälper till men för att jag mig rolig så blev det såhär. Idag har vi tvättat, städat och fixat alltså. En rätt tråkig lördag men behövligt med städ ibland. Rätt skönt att slippa göra det i veckan då ingen av oss orkar. Klart vi dammsuger men just tvättandet har blivit ett helggöra - VAD JAG ÖNSKAR MIG EN TVÄTTMASKIN! Då kan jag ju tvätta lite då jag själv vill. Nu är det bara vikandet kvar och stoppa in allt på respektive plats i garderoben. Men jag har tagit helg nu, är helt slut. Längtar tills film och myskvällen med Dan, spännande och se vad det blir för film. Vi har kollat på LasseMajas detektivbyrå på eftermiddagen med tjejerna medans de tryck i sig sitt lördags godis. Den var ju riktigt bra och spännande. Det tyckte tjejerna också. Vore kul att se tvåan på bio. Pluggandet, det blev det inget av så dessvärre har jag att göra imorgon. Det är tur att jag har en hel dag på mig till att läsa och fundera, jämföra och komma på. Jag har ju börjat läsa i texterna men så fort jag öppnat boken har jag ju somnat. Hehe. Nä nu dags för att titta på Dan då han spelar NHL och vänta in att ungarna lägger sig. Kvällens filmmys består av dipp och grönsaker. Gokväll på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Presentation


Hej där!! Roligt att se dig, du har just snurrat in till oss i våran snurriga men otroligt intressanta vardag! Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kadimas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards