Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Jag känner mig värdelös

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är jobbigt och att hon inte kan. Det tog oss tre timmar med lite avbrott då och då innan hon läst två ord. Hopplöst och jag blir bara stressad och irriterad då jag själv har massor att göra i plugget själv. Jag vet att hon kan, bara hon vill. Hon har fått fina omdömen i tidigare läsläxor. Själv känner jag mig bara frustrerad. Ibland känner jag att jag inte har tid med barnens läxor helt enkelt. Jag känner mig pressad, gråtfärdig då allt bara går emot. Kan man ge upp? Fast och andra sidan då har ju Fanny vunnit. Men tänk så skönt det skulle vara om jag någon gång slapp tjata och gnälla. Någon som har tips? Just nu känns det bara som att jag misslyckas. Jag vill ju hjälpa henne till läsning men hur? Leka fram läsningen? Fanny är snabb i matte men läsa och skriva är en annan sak och det blir frustrerande för oss båda. Suck. Vet inte varför jag skriver detta men jag hoppas väl på lite feedback och något som piggar upp mig lite kanske. Man kanske inte ska förvänta sig att barn ska lära sig läsa i 1:an men med den inställning hon har/hade är det ett rent helvete att göra läsläxan med Fanny. :( Vad jag fattat så ska barn ha lärt sig läsa i ettan. Nä känner mig mer värdelös efter detta och noll inspiration till att fortsätta mitt eget plugg innan kvällen kommer. Det hade varit skönt att slappna av så man orkar med kommande vecka också och dess prövningar. Hoppas på några tips för detta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 9 november 2013 19:44

Den gjorde sig bra på vår tvhylla och så fick vi ju lite mer ljus i vardagsrummet. Man kanske skulle spela på lotto och vinna pengar som man sen kan spendera på IKEA och andra ställen. Tur att det snart är jul då kan vi ställa stakarna i fönstren. Ze...

Presentation


Hej där!! Roligt att se dig, du har just snurrat in till oss i våran snurriga men otroligt intressanta vardag! Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kadimas Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards