Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

Vilken dag!

Av Sofia - 31 oktober 2013 17:56

Halloween 2013 idag då! Jag har varit hemma med ungarna och pysslat och donat. Som kidzen har längtat efter denna dag alltså. Givetvis har de fått lite godis också och snart ska vi äta Halloween tårta efter en halloween middag. Middagen bestod av spök och fladdermöss chickybits och pumpa och spök pommes frites, en massa såser och en stor härlig sallad. Daniel är här och nu nöts det på NHL 14. Fredrik och jag har spelat idag också och jag blev spöad med 6-5 i sudden. Hopplöst. Tjejerna har pysslat och titta på film. Pluggandet har däremot gått mindre bra, jag har liksom inte haft lust efter en lång tragisk morgon, regn, grått, huvudvärk och sen har jag känt mig allmänt blaha blaha. Jag har pluggat massor i veckan och det känns nu som innan förra tentan men det får helt enkelt bli som det blir. Alla beräkningar känns som ett matteprov. Pm-uppgiften är inskickad och jag ska skicka in min individuella uppgift också. Spännande med resultaten sen. Hoppas få godkänt på alla 3 då är jag nöjd (även om jag hoppas på mer). Nåväl. Nu ska jag spela hockey innan hockeyn börjar på tvn. Ha en toppen kväll allihopa!

Dagen fick en ruskigt eländig och sorglig start till skillnad från Theas Och när Harry dog fick jag idag trösta Fredrik i över två timmar då hans lille Fritz somnade in imorse. Vi hade begravning på förmiddagen och ikväll brinner det ett ljus för Fritz. (Fredriks önskemål). Vad gör man inte för pojken som älskade denna lilla krabat!

KraaaaaM ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards