Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Sofia - 27 oktober 2013 20:09

Jag gillar inte klockomställningen, varför detta påhitt? Mörkt och ljust blir det vilket som. Det är ju bara att göra människor förvirrade, trötta och ännu tröttare. Jag skulle kunna lägga mig nu. Vaknade vid (8) fast klockan var 7 och nu är jag redo för sängen men jag är installerad som om klockan är 21 och då brukar vi lägga oss. *GÄSP* Om ungarna visste hur lyckliga de är som får SOVA! Tjejerna sover förhoppningsvis och vi väntar på att klockan ska bli 20:30 så Fredrik lägger sig och vi också kan krypa ner under täcket. *MYSIGT* Imorgon är det LOV och vi tar en lovdag fast jag har massor att göra som alltid. Jag har fått tillbaka min uppsats från mamma så jag ska kolla igenom den imorgon, plugga till tentan och dessutom förbereda PM redovisning på tisdag så NEJ jag har inte LOV. Nä dags att övertala Fredrik om att lägga sig om inte så ger jag upp för idag nu babblar jag bara strunt! Godnatt allihopa och kram på er!

Av Sofia - 27 oktober 2013 16:46

Tog en uppfriskande tur i skogen med Fanny, Johanna och Jonas och letade svamp idag. Vi hittade inte så mycket men det var skönt att komma hemifrån och ifrån plugget ett litet tag. De var snålt med svamp i skogen idag, vi åkte tillbaka till dit där vi hittade så mycket men någon hann nog före och hade plockat de vi lämnade. Nåväl det var skönt att komma ut ett tag. Fanny ledsnade ganska fort idag men det var väl tråkigt tills dess att hon började hitta svamp då blev hon väldigt positiv. Ungen har radar för det här med svamp sprang runt som en toker och plockade och la sen allt i en hög framför mig så jag fick rensa. Denna gång gick den biten väldigt fort. Dels hittade vi absolut inte de mängder som sist och idag hade jag med mig svampkniven. *GÄSP * Idag är jag trött, vad annars? Kolsvart ute nu tack vare att vi gått mot mörkare tider och vintertid. Ni har väl inte glömt att ställa om klockan? Nä dags för en dusch så man vaknar till, sen blir det väl plugga antar jag. Ingen har ju tid att vara social. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards