Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Sofia - 9 oktober 2013 19:50

Kl 13 idag hade vi tid för utvecklingsamtal med Fanny. Johan kom han också och jag blev så glad och stolt när fröken sa att de gick jättebra för Fanny i skolan. Hon tyckte dessutom att Fanny inte hade några konsekvenser av allt hon varit med om snarare tvärtom: Allt slit och tårar har gett resultat i Fannys utveckling. Inte kunde hon tro att Fanny hade haft de problem som hon tidigare hade. Underbart! Fanny är duktig i läsning och matte, hon stavar också i skolan. Det fröken tycker att vi skulle öva på var att ändra inställningarna till att Fanny faktiskt KAN! Jag blev riktigt stolt över min flicka. Johan följde med oss hem en stund då han hade fler ärenden i Tierp. Vi köpte med oss fika och fikade tillsammans. Fanny vart ju väldigt glad då hon hörde att Johan också skulle komma kanske inte så konstigt då de inte träffades i helgen. Då Johan åkte fick jag bara lusten att bada Dessie och det gick jättebra och sen kom Dan och Fredrik hem så det var dags för middag. Sen har jag fortsatt att plugga, har nu läst artiklarna och skrivit lite om dom. Så nu tänker jag faktisktffokusera på annat. Jag är trött och sugen på kudden och täcket. Fredrik ska väl snart lägga sig så snart så. Imorgon är det en lång dag för mig men jag får nog korta ner den lite då jag glömt anteckna att jag imorgon ska till läkaren kl 15:30, sen blir det kanske en studie på marknaden. Godnatt ?och Kram på er

Av Sofia - 9 oktober 2013 09:53

Åh vad jag bara ville ligga kvar i sängen imorse och ha den där sovmorgonen som det flesta pratar om. Men sovmorrnar existerar inte i min kalender och pluggavärld så de var bara att kliva upp kl 06:00 och göra sig redo, väcka kidzen, fixa frukost, diska, packa badpåse till Fredrik, rensa kattlådan mm idag igen, börjar bli måttligt mör i kroppen och det är bara onsdag än, jag har morgondagen och fredag kvar och båda långdagar. Puh. I helgen kommer jag vara slut. Nåväl, hamnade på komvux idag med Johanna. Hon räknar matte (jag är inte avundsjuk) och jag sitter med mina artiklar. Vilka blev genast mycket roligare än matten. Haha. Peppad, motiverad och engagerad. Lovely. Jag lär fixa detta idag så jag kan diskutera med gruppen imorgon. Jag ska äta något sen och dra vidare till biblioteket. Om jag får klaga kunde de ju ha varit soligare ute istället för grått, mörkt och mulet. Det är mys och sova-väder. Nä nu ska jag sätta fart och skriva på mitt. Önskar er alla en riktigt bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards