Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Sofia - 16 oktober 2013 20:33

Och puckad mage = mindre glad Sofia. Urk! Magen har varit konstant konstig hela dagen men jag åkte till skolan, jag har pluggat, ätit och gått fram och tillbaka till skolan/tåget precis som vanligt med en dum och bråkande mage men som nu börjar den kännas bättre. Hoppas jag. Kanske Önsketänkande. Den klunkar lite konstigt ibland och jag har halsbränna av och till men jag har inte ont längre och skenar på toaletten. Fy för att bli nödig på skolan, fick hålla mig tills jag kom hem. Nu har jag vält omkull mig själv på soffan och intagit ryggläge ända sen middagen. ViLA! Det har varit väldigt skönt men jag har ändå kunnat läsa lite, grubbla lite, gjort läxan med Thea och glor nu på hockey. Luleå leder med 3-0 mot HV71. Underbart. Förutom rödlökssmaken i munnen har jag det väldigt bra det är bara ett plus att jag får se hockey. (Färjestad spelar imorgon) :) Tjejerna har gått och lagt sig och Fredrik ska snart isäng. Det är dags att sova och förnya krafterna till imorgon. Jag är jättetrött och seg så det ska bli skönt att sova. Kanske huvudvärken släpper också. Nä fy vad jag gnäller. Dags att se hockeyn och önska er alla en fin resterande kväll och en god natts sömn. Godnatt!

Av Sofia - 16 oktober 2013 16:48

Ut i vida världen - eller iallafall hem till Tierp. Skööööönt efter en heldag i Gävle och Högskolan. Tänka om och tänka nytt, jag förstår nu varför ingen gillar dessa vetenskapliga artiklar. Jag behöver sätta mig i lugn och ro och bara läsa och lugna ner mig. Suck. Vi har en individuell uppgift fram till den 1/11 (då vi också har tenta) att skriva. Det ska vara en vetenskaplig artikel by me om ett folkhälsoproblem utifrån prevalensstudier. GaaAh! Ja ungefär så känner jag också. Nä får nog ta mig i kragen och sätta fart så jag kan fokusera på tentan sen. Bye bye Furuvik. Idag har jag haft ont i magen till och från men just nu känns det ganska bra. Det ska bli skönt att komma hem och få gå och lägga sig då ungarna lagt sig. Längtar efter familjen! Tack för att du lyssnade på mina funderingar. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards