Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Puck på tvn = Hockey

Av Sofia - 16 oktober 2013 20:33

Och puckad mage = mindre glad Sofia. Urk! Magen har varit konstant konstig hela dagen men jag åkte till skolan, jag har pluggat, ätit och gått fram och tillbaka till skolan/tåget precis som vanligt med en dum och bråkande mage men som nu börjar den kännas bättre. Hoppas jag. Kanske Önsketänkande. Den klunkar lite konstigt ibland och jag har halsbränna av och till men jag har inte ont längre och skenar på toaletten. Fy för att bli nödig på skolan, fick hålla mig tills jag kom hem. Nu har jag vält omkull mig själv på soffan och intagit ryggläge ända sen middagen. ViLA! Det har varit väldigt skönt men jag har ändå kunnat läsa lite, grubbla lite, gjort läxan med Thea och glor nu på hockey. Luleå leder med 3-0 mot HV71. Underbart. Förutom rödlökssmaken i munnen har jag det väldigt bra det är bara ett plus att jag får se hockey. (Färjestad spelar imorgon) :) Tjejerna har gått och lagt sig och Fredrik ska snart isäng. Det är dags att sova och förnya krafterna till imorgon. Jag är jättetrött och seg så det ska bli skönt att sova. Kanske huvudvärken släpper också. Nä fy vad jag gnäller. Dags att se hockeyn och önska er alla en fin resterande kväll och en god natts sömn. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards