Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Sofia - 7 oktober 2013 18:35

Jag är helt färdig! Dagen började med de gamla vanliga; tjafs vid frukosten, tjat om att borsta tänderna och stressigt iväg till skolan men jag hann i tid och kidzen kom till skolan itid idag igen. Det märks att det var måndagmorgon, vi var sega allihopa men ändå pigga för att sticka iväg till jobbet och skolan. Väl på tåget åt jag frukost i vanlig ordning (då ungarna äter frukost brukar jag diska och packa min egen väska) då smakar frukosten som bäst. Väl framme i Gävle kändes det som om att man gick till skolan och vände. Dagens föreläsning gick så fort och det var mastigt med tre timmars föreläsning om Forskning och hur det går till. Något trött i huvudet då vi gick ner på stan igen och åkte hem med 12:39 tåget. I Tierp fick jag handla, hämta tjejerna och cykla hem och ta ut Dessie, dammsuga, laga mat och diska. Dan och Fredrik var hemma efter fyra och sen kunde vi sätta oss och äta Lasagne. Tjejerna har haft kompisar här hela eftermiddagen och nu har Fredrik dragit iväg till en kompis. Thea och Fanny ska snart gå och sova. Jag längtar tills jag får säga Godnatt, om ändå ungarna visste vilken tur de har som får lägga sig tidigt. Nu ska jag hämta lite tvätt i tvättstugan, hänga tvätten och hoppas på torra brallor imorgonbitti, sen ska jag nog bara sjunka ner i soffan och glo i taket till Fredrik har lagt sig och vi slår på en film. Godkväll. Hoppas att ni har haft en bra dag! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards