Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Sofia - 28 oktober 2013 09:29

Alltså jag blir lika irriterad varje år, att det ska vara så svårt att fatta att Halloween infaller ALLTID den 31 oktober och är ett Amerikanskt jippo som inte ska blandas ihop med Allhelgonahelgen då det är två helt skilda saker. På halloween spelar man död och på allhelgona hedrar man det döda. Varför så svårt att fatta? Visst får man ha halloween partyn men varför så svårt att lära sig att Halloween alltid infaller den 31 oktober och NEJ ingen har missat det. Nåväl. Själva ska vi ha halloween mys på torsdag med halloweenmat och GODIS, det är vad ungarna längtar efter själv tycker jag bara att de är dyrt och ska i helgen tända ljus för alla som fattas mig! Buuuuh på er!

Av Sofia - 28 oktober 2013 08:42

Då var v44 här då, då somliga har LOV inte jag alltså men ungarna och andra är lediga från skolan. Dock måste vi ha fritids i veckan då jag måste till skolan imorgon (Jag har redovisning och seminarium) och Dan jobbar och sen vill jag inte ha någon av dem hemma på fredag då jag skriver tenta igen så då blir det också fritids. Men idag njuter vi av att vara 'lediga'. Tjejerna härjar på sitt rum och låter som en hel flock elefanter sedan 1 1/2 timme tillbaka, Fredrik har jag hört låst in sig på toaletten, Dessie ligger brevid och funderar över alla ljud hon hör och Dan den stackarn jobbar medans jag ligger här och drar mig. Fast nu är det väl kanske lämpligt att kliva upp ur sängen jag har egentligen massor som måste göras idag. Uppsatsen ska finslipas, Pm:et ska ordnas för redovisning och tentan gör sig inte sig själv på fredag. Jag håller på att bli tokig och knäpp på alla dessa epidemiologiska beräkningar som förmodligen kommer på tentan. Nåväl. Jag ska försöka få denna vecka att gå ihop och kombinera plugg med att ha ungarna hemma så blir alla parter nöjda, det är ju tur att de är väldigt självgående men nu lär jag påminna dem om att vi ska äta frukost. Hehe. Dags att fånga dagen! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards