Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

För att jag kan

Av Sofia - 29 oktober 2013 19:31

Weeeeiiii, ännu en examinationsuppgift avklarad, nu är det bara att skicka in uppgiften och sedan blir det den långa väntan på resultatet. Fanny och jag fixade de näst sista i väntan på våra tåg hemmåt och sen skulle Fanny ändra också men det har vi pejl på, Fanny och jag. Lite ändringar och sen är PM-uppgiten inskickad. Det är ju så gott som avklarat iallafall. Jag var faktiskt nervös inför dagens presentation, från att ha varit en grupp på sex personer framme vid tavlar och redovisat till tre och nu två, nästa steg blir att stå där själv. Jag lärde mig något på retoriken ändå tror jag. Så skönt, så skönt att kunna bocka av allt som man måste göra. Bra feedback idag på seminariumet av både examinator och kurskamrater. Kände att uppgiften blev väldigt lyckad. Jag och Fanny har gjort ett eget PM om forskningsprocessen där vi tillsammans har forskat fram en undersökning om människors ekonomiska status och kostvanor. Jag tycker att det är ett intressant ämne då vi lever i ett ekonomiskt styrt samhälle och att alla människor faktiskt inte har samma resurser till en rättvis kost och hälsa. Jag blev riktigt peppad då vi fick applåder och så go feedback, vilka goa kursare man har. Nervositeten la sig väldigt fort och det gick jättebra. Nu är det fokus på tentan och den individuella uppgiften som jag också har under kontroll. Jag är så gott som klar, kan inte göra det bättre nu tror jag så även där blir det den långa väntan på resultatet. Jag höll min deadline och jag är NÄSTAN klar. Sen så har vi tentan på fredag, det blir som ett litet barn på julafton. Jag vill veta resultaten NU!


Det har annars varit en bra dag. Lite protester imorse av ungarna som helst inte ville till fritids men då de hämtades var de så nöjda. De har ju LOV som det uttryckte sig så fint själva. Men de inser väl faktiskt att "mamma" håller på att bli vuxen och inte kan vara hemma jämt - "mamman" måste gå i skolan, även på LOVEN. Fredrik har väl hängt med kompisar på sitt fritids och tjejerna har varit på Vegavallen och haft en mysig dag där. Lunch tillagad över öppen eld hur gott lät inte det? Det var uträknat att jag skulle vara hemma tidigast 17:30 men tack vare snabba och bra redovisningar hann jag med plugg på stationen och 15:39 tåget hem. Vilket nog var önsketänkande av oss alla. Lovely. Lämnade ett fint Gävle bakom mig och fann en blöt familj utanför konsum i regnet här i Tierp.Vilket regnväder.


Jag har faktiskt jobbat lite med uppsatsen och nu är jag ännu mer redo för inskick men ska vänta lite till. Jag har en fråga som jag först måste få besvarad. Jag är ändå jätte nöjd med tanke på hur slarvig jag annars har varit med uppgifter och inlämning. På gymnasiet var jag alltid ute i sista minuter och det vart ingen förbättring på komvux men nu. Nä jag är stolt, stolt över mig själv. Tänker ta en lugn kväll och glo på hockey med Dan. Måste slå igång hockey appen då det är Örebro - Färjestad som maler på tvn. Luleå ligger under just nu mot Skellefteå och det var nästan väntat. Jag känner att detta blev ett litet rörigt inlägg men jag är så glad, glad så jag knappt vet vad jag har skrivit! Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards