Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Ger upp för idag!

Av Sofia - 24 oktober 2013 21:54

Varit igång sedan 05:50 då Dans väckarklocka ringde. Det var mörkt ute och jag trött så jag hade ju hoppats på att vi hade hört i syne och att vi skulle få sova ett tag till. Vi låg och drog oss en stund men sedan fick vi fart. Vid 06:30 ringde min väckarklocka men då var redan kidzen vakna och uppe samt att de höll på och klädde på sig redo för att äta frukost. Jag sorterade tvätten och begav mig mot tvättstugan kl 07:00. Rena himmelriket kl 7 en torsdags morgon då man egentligen vill ligga och SOVA. Nåväl iväg med ungarna till skolan och så cyklade jag och handlade lunch till mig och Dan. På Dans jobb kom jag på att jag glömt att köpa tvättmedel så det var bara att cykla tillbaka till affären igen men sen cyklade jag hem. I tvättstugan stod maskinerna och pep förfullt så jag böt i dom och kastade in två nya lass i maskinerna och sedan gick jag hem och öppnade böckerna, läste artiklar och ja kaos eller måste jag säga mer? Satt med den individuella uppgiften mellan 9-12:30 (fast jag gosade med Dessie, fikade, käkade lunch och hängde tvätt också. Sen hämtade jag Thea, Fanny följde med en kompis hem. Thea och jag handlade (IGEN), sprang på biblioteket och postade papper. Väl hemma igen blev det någon timme till med arbete innan jag ledsnade och gick ut med Dessie istället. Ute började jag pyssla med lite inför vintern göra. Tack vare att Johan kom förbi en snabbis så kunde han ta med sig diverse sopor och trädgårdsavfall. Nu är det snyggt ute, det ser lite bättre ut iallafall. Fortsatte med plugget och sedan kom killarna och Fanny hem. Efter middagen satte jag mig igen med artiklar och böcker. Kommer jag verkligen bli klar i tid?

Och jag sitter än fast nu ska jag nog ge upp och sova. Jag är skittrött och det är en dag imorgon också. Ungarna ska upp till skolan och jag är 'ledig' men ni vet ju nu att jag inte är ledig utan måste skriva på min uppsats. En uppsats av mig har nog aldrig varit så strukturerad och välarbetad. Puh. Huvudet känns bättre ikväll men känns som om att den kommer smygandes. Halsbränna och sur i magen är jag också samtidigt som det suger i magen efter något att äta. Jag tror att vi ska lägga oss och försöka se klart på Troja ikväll, det är väl 3:e försöket nu till att se den fast jag har sett den förut. Nä nu ska jag ge mig. Jag hoppas att ni har haft en trevlig och bra dag. Kram och Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards