Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Märker strumpor

Av Sofia - 10 oktober 2013 20:19

Hej allihopa! Sitter och tittar på hockey och märker strumpor ikväll. Vilket nöje. Tack mamma för denna briljanta idé, de ser nämligen lika dana ut men nu pryder en orange tråd för Fannys strumpor och rosa för Thea. Vaad känner jag igen detta ifrån? Jo. Jag minns perioden då Mia och jag skulle vara lika klädda och mamma märkte våra strumpor med olika färger, men tjejernas färgerna fick de välja själva. Det har inte varit lätt att märka strumpor då Dessie tyckte tråden var väldigt rolig att leka med. Sen satt hon i mitt knä och försökte sno tråden hela tiden. Ikväll möter Luleå - Färjestad så Dan och jag har förhållande derby här hemma. Just nu går det bättre för Luleå än för Färjestad och Dan är väl inte alls så posetiv som han brukar. Hihi. Weeeeiiii! Hoppas på Lulevinst såklart. Idag har vi varit en sväng på marknaden efter skola, jobb och sjukhusbesök, det var blött och kallt men jag fick mina strumpor, köpte faktiskt åt mig själv också. Äntligen. Skönt att slippa sno av Dans varma Intersportstrumpor. Idag i skolan har vi haft en bra dag, men intensiv som vanligt. Idag har vi gått igenom hur man söker vetenskapliga artiklar och det var ju bara en djungel bara det. Men det gick bra och jag vet nu hur jag ska söka, frågan är bara VAD? Vad ska jag skriva om? Hum. Vi börjar 13:15 imorgon men jag åker in tidigare och sätter mig och letar. Nu har Fredrik lagt sig, han ska vara på skolan kl 06:00 imorgon för att städa efter marknaden, tjejerna sover förhoppningsvis. Dessie har lagt sig hon också. En paus och sedan tredje perioden av hockey. Jag är trött som vanligt och väldigt tacksam över att det är Fredag imorgon, det ska bli skönt med helg. Nu ska jag ta reda på alla strumpor, hämta ett glas vatten, sjunka ner i soffan och umgås med Dan. Sov gott och dröm sött! Godnatt! Hur det fick på sjukan kan vi ta en annan dag. Kram 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards