Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Löööördag

Av Sofia - 5 oktober 2013 19:40

Skönt med lördag har mest bara degat och segat idag. Är så sjukt trött. Koppla av kan vara nödvändigt efter en jobbig vecka. Det är faktiskt rätt skönt att bara få koppla av. Marlene och Kim blev kvar här till 03 inatt då vi började spela monopol vid 21:30! Det var väldigt trevligt och roligt, tiden rusade iväg. Jag och Dan sommade vid 04 och Fanny vaknade 07:40! Det var bara att kliva upp och se glad ut. Fanny ville se film så jag bäddade ner mig i soffan med henne. Dan kvicknade till efter en timme och Fredrik fick vi väcka då vi äter frukost tillsammans. Idag har det varit ett riktigt grått och trist höstväder vilket gjorde en ju ännu tröttare. Unnade oss Pizza idag, till och med jag åt en så nu vet jag vad jag har att vänta mig. Men de är skitsamma. Jag får se de som den sista pizzaupplevelsen innan jag börjar bli mer snäll mot mig själv. Det här går bara inte. Nu är det hockey, Fanny glor på film med Dessie i sovrummet och Fredrik är ute med kompisar. En helt vanlig lördagkväll & där drog Fanny ut en tand. Jag har även pluggat idag, jag måste nog tänka om efter gårdagens föreläsning. Det ska ju handla om ett prevelensstuderat folk hälsoproblem. Men och andra sidan kanske jag har tänkt rätt. Aja får försöka att inte krångla till det allt för mycket. Utgår jag från litteraturen vill jag skriva om cancer, utgår jag från folkhälsomålen är ju barn och ungas uppväxtvillkor så jag tänkte nog rätt ändå och det är ju ett pågående folk hälsoproblem. Barn som blir omhändertagande ligger i riskmoment att få försämrad hälsa. Men jag tror cancer blir bättre att skriva om. Aja nu har hockeyn börjat igen och jag ska hjälpa Fanny innan hon tossar ner hela lägenheten med sina små tussar. Gokväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards