Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

Härlig Torsdag

Av Sofia - 3 oktober 2013 15:36

Från frost och -0,8 imorse till +14 och sol, vilken härlig dag. Emot väggen ute är det nog ännu varmare, till och med vindarna är hyfsat varma. Inte kan man tro att det är tredje oktober, jag har suttit ute i linne en stund och roat Dessie som njöt och lekte med snöret ute i solen. Men nu är jag inne med huset fullt, Fanny har en klasskompis här och sen kom Evilina på besök också så ljudnivån blev extremt hög. Härligt, kul att tjejerna har så mycke kompisar att leka med. Jag håller på att tvätta igen, tänk att tvättkorgarna alltid svämmar över och det är ju lika roligt varje gång. Less på detta spring. Idag skulle jag ha pluggat och förberett mig på morgondagens föreläsning men istället fastnade jag hemma hos Johanna och umgicks med henne istället. En helt klockren dag - man lär ju unna sig lite fritid och tid för sina vänner också. Det var mycket trevligt att träffa Johanna istället för att plugga, jag hinner nog läsa ikväll sen har jag nog mer hum efter föreläsningen imorgon och vet vad jag ska läsa då. Tvättiden fick jag boka om men det var inte värre än så, som sagt man lär ju få vara sig själv också och umgås då man kan. Snart kommer Dan och Fredrik hem, då ska vi fixa middag som idag blir stuvade makaroner och falukorv. Jag ska snart i tvättstugan igen. Dessie verkar nöjd av att ha varit ute för hon ligger och sover. Dags att sätta fart med allt - friden är slut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards