Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Klädbytardagen

Av Sofia - 2 oktober 2013 20:07

Fyndat två jackor, två gympaskor, sex par byxor och tre tunikor allt för 270kr. Jag älskar klädbytardagar då man kan fynda kläder till ungarna. För mig duger det med begagnat, sen så var det ju bara roligt att träffa massa goa människor också. Thea och Fanny som höll på att bli byxlösa fick nu tre par byxor var, samt att de fick välja skor och tunikor då jag kom hem och de kom bra överens. Fördel: Båda har 134/140 och har själva kommit på att vissa kläder kan de låna av varandra. Jackorna ser lika ut så en sån fick de varsin. Toppen! Jag trodde de skulle bli protester men icke sa nicke, de blev nöjda iallafall och även jag. Nu ligger de i sina sängar och sussar gott. Fannys feber har jag inte sett röken av sen hon fick Alvedon utav mig då vi kom ifrån skolan. Nu verkar hon pigg igen så vi får se hur natten blir, hon klagade över lite ont i örat med men var så glad nu över de kläder hon fick. Fredrik är kvar på möbeln då han 'jobbar' där ikväll för att tjäna pengar till klassresa. Dan glor på hockey och jag sitter här och smilar. Luleå spelar de också men Färjestad - AIK är matchen som går. Jag ska sätta mig och börja fundera över ett folk hälsoproblem vi har utifrån vad vi har studerat om i skolan. I denna kurs, i detta moment har vi den första individuella skrivuppgiften. Jag har funderingar att plocka ut punkt nr 3 i de nationella folkhälsomålen som handlar om barn och deras uppväxtvillkor och skriva kortfattat då om barn som växer upp i familjehem och har socialtjänsten i bagaget. Om jag fattat uppgiften rätt alltså men får se efter nästa vecka om jag hittar några vetenskapliga artiklar kring detta ämne. Men socialtjänsten utför ju ett stort folkhälsoarbete och jag har ju själv varit där. Nåväl. Hoppas på en lugn natt. Imorgon är jag 'ledig' men ska plugga ändå, jag måste kolla igenom kursmålen och börja läsa, kanske skriva anteckningar utifrån litteraturen. Då slipper jag vara så sjukt nervös till nästa tenta. På fredag drar denna kurs igång på allvar. :) Det ska bli så kul att få lära sig mer om detta ämne. Hade gött och sköt om er. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 24 november 2013 16:38

Från och med 1/12 flyttar jag bloggen till lulaja.wordpress.com :) Nu ska jag bara lära mig sidan :) ...

Av Sofia - 13 november 2013 20:18

Och den intensiva plugg/föreläsnings veckan börjar lida mot sitt slut. 2 dagar kvar. Tar en pais från bloggen för det är så mycket annat just nu! ...

Av Sofia - 11 november 2013 21:39

Upp som en sol, ner som en pannkaka! Jag har bara gäspat mig genom denna dag och kan erkänna att på eftermiddagen så var mina tankar långt ifrån högskolan i Gävle. Nåväl. Fick ändå ut något av dagen och det känns bra. Tufft men bra. Morgonen blev som...

Av Sofia - 10 november 2013 15:58

Vilket innebär måndag imorgon, vilket innebär skola och en tuff vecka framför mig. Det blir många långa dagar med föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Och jag som har helt kaos i skallen efter en föreläsning. Hur ska detta gå, med tanke...

Av Sofia - 10 november 2013 15:48

Hur sjutton ska jag göra för att underlätta läsningen för Fanny som gett sig sjutton på att hon inte vill lära sig och gör allt annat än läser (kollar i boken). Det är samma sak varje gång. Hon skyller på att hon är trött, att hon har ont, att det är...

Ovido - Quiz & Flashcards